UX Code

چرا باید برای کسب کارمان وب‌سایت داشته باشیم؟

اگر حق با مشتری است، مشتریانتان از شما انتظار دارند که وب‌سایت داشته باشید. بالای 60% از افراد در دنیای گوگل، خدمات و محصولات خود را جستجو می‌کنند و در ایالات‌متحده ( آمریکا ) این عدد به 97% می‌رسد. آیا حاضرید که مشتریانتان به‌صرف نداشتن وب‌سایت، به سراغ رقبای شما بروند؟ این‌یک پتانسیل از دست دادن مشتری است.

گاهی این نادیده گرفتن‌ها، خسارت‌های جبرانناپذیری به کسبوکارهای بزرگ و کوچک وارد می‌کند. کوچک و بزرگ بودن کسب‌وکار در این موضوع، خیلی اهمیت پیدا نمی‌کند و مهم دلایل خوبی است که شمارا ترغیب کند به همسوئی و استفاده مؤثر از این فناوری.

1.    توانایی رقابت
فراموش نکنید که هنوز حدود 49% کسب‌وکارهای کوچک دارای وب‌سایت نیستند و اگر در این گروه هستید یعنی باید با گروهی که دارای وب‌سایت(51%) هستند نیز، رقابت کنید.
 

2.    حرفه‌ای بودن
اگر در کسب‌وکارتان حرفه‌ای هستید لطفاً حرفه‌ای عمل کنید.
باید برای مشتریانتان نیز حرفه‌ای جلوه کنید. یک حرکت کوچک انجام دهید و یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید و به‌مرور از این طریق هم‌کسب اعتبار کنید.این اعتبار هم در کنار دیگر محاسن شما در ذهن مشتریانتان ماندگار می‌شود.

هر زمان، افراد، در گوگل از نوع خدمات و محصولات شما، جستجو کنند، رقبای شمارا بدون هیچ پیش‌شرطی پیدا خواهند کرد و در آن جستجو، شما حتماً وجود ندارید. مشتریان باعث رقابت هستند
 

3.    گسترش بازاریابی
یک وب‌سایت فراتر از مکان و ساعت کسب‌وکار شما عمل می‌کند. افراد در خارج از محله، شهر، کشور و قاره می‌توانند پیدایتان کنند و از محصول و خدمات شما استفاده نمایند. این، تبلیغ و فروش بدون مرز و محدودیت است!


4.    در دسترس بودن
بعضی افراد ترجیح می‌دهند که به‌جای تماس‌های مکرر تلفنی و اتلاف وقت، محصولات و خدمات موردنیازشان را در وب‌سایت‌ها مرور و جستجو کنند. اطلاعات بیشتر و همیشه در دسترس بودن، تعیین‌کننده است. در هر ساعتی در شبانه‌روز، این کار قابل انجام است. حتی در نیمه‌های شب که هیچ شرکت و تلفنی پاسخگو نیست. این‌یک مزیت نیست؟

 

5.    تولید علاقه‌مند و فروش
با ابزارهای تجارت الکترونیک می‌توانید فروش خود را برای 24 ساعت روز، هرروز هفته و هر 365 روز سال تنظیم نمایید.
حتی زمانی که خواب هستید، می‌توانید فروش و کسب درآمد داشته باشید.
با ایجاد لیست علاقه‌مندان، از بازدیدکنندگان وب‌سایت، اطلاعات و ایمیل جمع‌آوری کنید و در فرصت مناسب با یک پیشنهاد فروش، آن‌ها را متحیر کنید. فراموش نکنید که گسترش فروش نیازمند بازار وسیع‌تر و علاقه‌مندان بیشتر است.
 

6.    احساس خوب با اطلاعات مداوم
داشتن وب‌سایت شروع کار است. وب‌سایت خوب و موفق باید اطلاعات و محتوای خود را بروز کند. دریافت اطلاعات جدید احساس خوبی برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. به رنام ریزی منظم و ثابتی برای تولید محتوا و به‌روزرسانی آن ایجاد کنید. وب‌سایت یک بروشور زنده از کسب‌وکار شماست که می‌تواند احساس خوب برای بازدیدکنندگان فراهم کند و آن‌ها را وفادار نماید.
 

7.    برندسازی
برای رقابت نه‌تنها داشتن وب‌سایت الزامی است بلکه باید متفاوت عمل کنید. وب‌سایت جایی مانند بوم نقاشی است باید برند و نام تجاری را تولید و منتشر نمایید:
•    رنگ و نشان‌واره
•    پیام و تبلیغ‌های فروش
•    ارائه پیشنهادهای منحصربه‌فرد
بازدیدکنندگان، خدمات و محصولات را به همراه اطلاعات و توضیحات ارزشمند شما، خواهند دید و به‌راحتی می‌دانند که شما چه خدمت و کمکی می‌توانید به آن‌ها برسانید.
حتی اگر برند هم باشید باید در رقابت‌های جدید وارد شوید تا از این چرخه کسب‌وکار به بیرون پر تاپ نشوید.


8.    مشتری‌های بیشتر
در سال گذشته، بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر روزانه از اینترنت استفاده داشته که حدود 90% از آن‌ها خرید کرده و با شرکت و کمپانی‌های مختلفی در ارتباط بوده‌اند. اگر شما وب‌سایت نداشته باشید، امتیاز ارتباط با این افراد را از دست خواهید داد.
 

9.    ارزش کسب‌وکار
آیا تابه‌حال وام گرفته‌اید؟ وام گرفتن ساده نیست، اما اگر موفق شدید و مدیر بانک قصد داشت وب‌سایت شمارا ببیند، بهتراست که وب‌سایت خوبی داشته باشید. موضوع فقط بانک نیست! نداشتن یک وب‌سایت خوب، ارزش کار شمارا در چشم همه مردم به‌خصوص مشتریان شما خراب می‌کند. امروزه در ایران خودمان هم حتی فوت‌فوتی‌های چندان بزرگ آدرس یک سایت را زیر دستینه‌شان نوشته‌اند.
 

10.    نفوذ در فکر مردم
اگر یک وب‌سایت داشته باشید بدون شک هزاران نفر از آن بازدید می‌کنند. شما می‌توانید به مردم نفوذ کنید و در تصمیم‌گیری و آموزش آن‌ها مثمر ثمر باشید.
 

11.    فرصتی برای اثبات خود
همه میدانیم که اعتمادبه‌نفس انسان زمانی بالا می‌رود که مردم به کارهای شما پی ببرند. خب، با داشتن وب‌سایت شما می‌توانید افتخارات و کارهای بزرگ خودتان را به همه نشان بدهید و یک رزومه آنلاین داشته باشید.
 

12.    کمک در هدف انجام کار
هنگامی‌که شما جزئیات کار خود را در وب‌سایت می‌نویسید، چیزهایی را بازبینی می‌کنید که ممکن است سال‌ها به آن‌ها توجهی نکرده باشید. درنتیجه شما مجدداً اهداف کار خود را ارزیابی می‌کنید.
 

13.    موانع کم برای شروع
همیشه دوست داشتید یک کارراه‌بندازید؟ مشکلات مالی مانع شما بوده؟ می‌توانید کار خود را در فضای مجازی راه بیندازید تا از هزینه‌های گزاف شروع کسب‌وکار فیزیکی در امان باشید. درواقع، با استفاده از بعضی ارائه‌دهندگان وب‌سایت، شما می‌توانید حتی بدون پرداخت یک‌ ریال کار خود را شروع کنید.
 

14.    تمام‌روز، تمام‌وقت
وب‌سایت شما به‌صورت شبانه‌روزی و بدون نیاز به قفل یا نظارت در اختیار مشتریان شما قرار دارد.
 

15.    ارتباط با مشتریان
با داشتن یک وبلاگ یا حتی یک زید (feed) در سایت خود، می‌توانید جدیدترین پیشنهاد‌ها، اخبار، محصولات، تبلیغات، عکس یا هر محتوای دیگری را در اختیار مشتریان و مشترکین خود قرار دهید.
 

16.    بازاریابی
اینترنت یک دنیای جدید در بازاریابی بازکرده است که قبلاً وجود نداشت. وب‌سایت می‌تواند با هزینه‌های کم و با استفاده از فن‌های بازاریابی دیجیتال برای شما مشتری جذب کند.
 

17.     با بزرگ‌ترها رقابت کنید
تابه‌حال شده قصد داشته باشید وارد کاری شوید ولی اطلاع نداشته‌اشید چطور با افراد بزرگی که توی تاوَن کار هستند رقابت کنید؟ با ساختن یک سایت عالی با یک استراتژی محکم پشت آن، شما می‌توانید بقیه را به‌راحتی از سر راه بردارید، بدون آنکه نیاز باشد چهره‌ی رقبای خود را ببینید و یا رودررو با آن‌ها روبه‌رو شوید.

 

18.    پشتیبانی مشتری
وب‌سایت شما از سیستم ticketing (پرسش و پاسخ) یا FAQ (سؤالات متداول) استفاده می‌کند که این سیستم، هزینه پشتیبانی از مشتری را بسیار کاهش می‌دهد و همچنین رضایت مشتری را به دلیل پاسخگویی شفاف در کم‌ترین زمان جلب می‌کند. من پنج شرکت را می‌شناسم که از طریق وب‌سایت به‌سادگی به مشتریان خود خدمات رفع اشکال و پرسش و پاسخ می‌دهند.

#کسب_کار

مقاله های پیشنهادی


ارسال دیدگاه


دیدگاه های ارزشمند شما


  • مهدی محمدی

    بسیار عالی .. مقاله ای بسیار خوبی بود .